Sunday, January 23, 2011

Sekitar Motivasi bersama Pelajar SMK Belimbing, Tanah Merah, Kelantan

Krew ITC telah dijemput oleh pakar motivasi Kelantan, Cikgu Nik Mat Nik Lib untuk menyampaikan ceramah motivasi bertajuk 'Syok Belajar' di sekolah beliau iaitu SMK Belimbing, Tanah Merah, Kelantan. Slot ini diadakan pada 19 Januari 2011 bertempat di dewan besar sekolah tersebut. Seramai hampir 200 orang pelajar tingkatan 3 yang akan menduduki PMR tahun ini telah menyertai ceramah ini. Selaku mentor kami, Cikgu Nik Mat Nik Lib ingin melihat dahulu persembahan ITC sama ada bermutu tinggi ataupun tidak. Dengan kata lain, slot kali ini ialah merupakan suatu percubaan penting untuk ITC bagi mendapatkan kepercayaan daripada motivator tersohor tersebut.

Alhamdulillah, melalui pemerhatian saya selaku cameraman untuk slot kali ini, pelajar-pelajar telah menunjukkan respon yang sangat baik. CEO ITC berjaya menampilkan suatu pengisian yang begitu menarik perhatian mereka. Kami bersyukur kepada Allah apabila mendapat komen yang positif dari Cikgu Nik Mat Nik Lib di akhir slot. Hasilnya, kami telah diberikan projek oleh beliau berupa penganjuran aktiviti kem remaja yang mana peserta-pesertanya terdiri daripada anak-anak veteran tentera bulan 3 nanti :)

ITC ingin mengucapkan terima kasih dan penghargaan kepada Cikgu Nik Mat Nik Lib di atas segala tunjuk ajar yang diberikan. Kepada adik-adik pelajar tingkatan 3 SMK Belimbing pula, selamat menempuhi gaya hidup baru anda tahun ini. InsyaAllah panjang umur kita akan berjumpa lagi :)

Terima kasih.

Wallahua'lam

Pejabat ITC
4.17 PM

No comments: