Sunday, January 23, 2011

Sekitar Motivasi bersama Pelajar SMKA Falahiah, Pasir Pekan, Kelantan

Saya telah mendapat jemputan dari adik-adik pimpinan Badan Dakwah dan Rohani (BADAR) SMKA Falahiah untuk menyampaikan motivasi bertajuk 'Konsep Amar Ma'ruf Nahi Munkar' bersempena program 'Taaruf Week' di sekolah tersebut. Pada malam 22 Januari 2011 tersebut, masjid SMKA Falahiah telah dipenuhi bukan sahaja oleh peserta-peserta program iaitu pelajar tingkatan 1, bahkan ianya juga berjaya me'nangkap' perhatian pelajar-pelajar lain untuk turut sama menyertainya. Kelihatan mereka sangat sukakan pengisian seumpama ini, apatah lagi ketika video-video yang menarik ditayangkan.

Saya berasa sungguh teruja kerana diberi kesempatan ini, apatah lagi kembali ke tempat tarbiyyah yang berjaya melahirkan 'abna'ud dakwah' di serata Malaysia ini. Syukur kepada Allah kerana saya berpeluang mencurahkan sedikit bakti kepada bumi yang sungguh banyak memberi pengertian kepada saya di dalam meniti kehidupan yang penuh pancaroba ini.

Saya ingin mengucapkan selamat meneruskan perjuangan kepada adik-adik BADAR yang saya kasihi kerana Allah. Terus suburkan suasana 'amar ma'ruf nahi munkar' di SMKAF. Semoga kalian tetap istiqamah di dalam membawa panji-panji Islam ini sehinggalah menemuiNya.

Terima kasih di atas jemputan yang diberikan. Kalau nak lagi jemputlah lagi ya dik...huhu :)


Wallahua'lam

Pejabat ITC
4.39 PM

1 comment:

syuxer said...

teringat masjid ni...lama x gi huhu..bagus keje anta..kelahiran permata dari asuhan BADAR!