Monday, March 7, 2011

Jom!

Justify FullKepada seluruh rakyat Malaysia amnya dan rakyat Kelantan khususnya dan bangsa Melayu spesifiknya, ayuh kita sama-sama ke wacana ini untuk melihat dan membuat penilaian sendiri tentang hakikat isu semasa yang dialami negara kita sekarang. Wacana yang semestinya tidak akan ditayangkan di media arus perdana ini pasti mampu untuk mendedahkan rahsia berkaitan sejauh manakah terancamnya kuasa yang sedang dimiliki bangsa Melayu sekarang. Marilah kita buang sentimen kepartian sejenak dan kita analisisnya berdasarkan ilmiah dan fakta yang berasas melalui wacana ini. Membariskan panel-panel yang bertaraf nasional, saya yakin ianya berupaya membuka mata kita mendapatkan kebenaran sekaligus terus mara memperjuangkan kebenaran tersebut.

Saya berasa teruja kerana program wacana yang sering diadakan di Kelantan ini pada kali ini akan disertai oleh bekas Naib Canselor tempat menimba ilmu saya dulu iaitu Tan Sri Prof Ibrahim Abu Shah. Beliau sangat dikenali sebagai seorang pejuang bangsa Melayu yang syadid. Seorang lagi yang membuatkan saya rasa wacana kali ini akan lebih terasa kehangatannya ialah dengan hadirnya Prof Madya Dr Abu Hassan Hasbullah, seorang ahli akademik yang terkenal dengan kedahsyatan hasil kajiannya baik berkaitan massa mahupun menyentuh isu politik. Menariknya, beliau juga merupakan abang kepada seorang teman seperjuangan saya yang kini sedang menuntut di UiTM Perlis (mungkin beliau akan tersenyum jika membaca petikan ayat ini :) )

Oleh itu, jomlah beramai-ramai. Jumpa di sana! :)

No comments: