Monday, October 4, 2010

Koleksi Coretan Seorang Hamba


Di sini saya post kembali koleksi "Coretan Seorang Hamba" yang saya pernah masukkan dalam facebook saya. Untuk pengetahuan semua, ianya merupakan hasil penulisan saya sendiri dan ada juga yang saya adaptasi sikit-sikit dari tulisan orang lain..hehe

Selamat membaca!

Assalamualaikum WBT.
Sahabat seperjuangan,

Sememangnya hidup di dunia akhir zaman,

Dikerumuni dengan godaan dan cabaran,

Kadang-kadang kita beriman,
Kadang-kadang kita ditawan,

Ketika beriman,hidup pasti akan aman,

Ketika ditawan,hidup pasti penuh dengan keserabutan,
Apatah lagi mereka yang melibatkan diri dalam alam pjuangan,

Kerana sekarang umur kita sudah masuk ke alam dugaan,

Sama-samalah mohon kepada tuhan,

Semoga diberi secukupny kekuatan,

Diri ini sendiri pastinya wahai kawan,

Tak terlepas dari sebarang kekhilafan,

Salinglah kita berpesan-pesan,

Kerana itulah hakikatnya sebuah persahabatan.

Sahabat seperjuangan,

Sungguh saya sangat risaukan,

Apabila jauhnya beza kita di dunia dan di hari kebangkitan,

Di dunia orang ingat kita baik,tapi rupa-rupanya di akhirat sungguh berlainan,

Astghfrullah,hanya kepadaMu ku mohon ampunan,

Wahai Tuhan Yang Penuh Dengan Belas Kasihan,

Sesungguhnya diriku sekerdil-kerdil insan!

Asif jiddan...


Kuala Perlis
16 Sya'ban 1431H
4.06 PM

No comments: