Saturday, October 9, 2010

Kosert Adam Lambert : Pemangkin Sosial Yang 'Sial'

1."Gila ke?" Itulah perkataan pertama yang terpacul dari mulut saya,bila sahaja saya mendapat maklumat bahawa Adam Lambert,seorang artis gay yang terkenal dari dunia barat ini dijangka akan turun me'lampiaskan nafsu'nya di Stadium Bukit Jalil pada 14 Oktober ini.Saya mohon ampun kalau perkataan tersebut tidak sepatutnya keluar dari mulut kurniaan Allah ini.

2. Cuma apa yang saya nak sampaikan,jika benar beliau dibenarkan menjejakkan kaki di bumi Malaysia ini,saya sangat bimbang akan tercarik habislah akhlak masyakat khususnya golongan remaja.Bersusah-susah kita cuba sedarkan masyarakat dengan nilai murni,"bedebok" datang pula program maksiat ini! Saya terfikir,lalu apa lagi yang kita nak war-warkan kepada dunia bahawa Malaysia ini sebuah negara Islam?Malulah kita kepada negara Islam lain kalau konsert ini menjadi kenyataan nanti.Malu dengan Allah?Hah anda jawablah sendiri ya!

3.Kepada teman2 yang masih belum mengenali penyanyi Adam Lambert ini,nah ini faktanya!

-seorang lelaki yang gay secara jahar (terang-terangan).Anda jangan ingat dakwah saja yang ada konsep terang-terangan ya..huhu
-seorang pengamal homoseks
-aksi liar,lucah dan melampau sentiasa menjadi konsep dalam persembahannya
-pernah mencium dan mengucup pemain keyboard lelaki dalam persembahannya
-suka menggayakan aksi lucah dengan penari lelaki lain
-pernah dikecam hebat oleh dunia apabila melakukan beberapa adegan kontroversi di pentas Anugerah Award Amerika sebelum ini
-rancangan televisyen Good Morning America terbitan ABC di Amerika Syarikat membatalkan penampilan Lambert kerana menolak budaya liar penyanyi gay berkenaan
-masyarakat barat sendiri menolak dan tidak sukakannya

4.Saya hairan,jika masyarakat barat sendiri menolak kehadiran Lambert ini,mengapa ada segelintir rakyat Malaysia ini yang tergamak menjemput beliau?Atau,adakah Lambert datang ke sini untuk bertaubat dan ingin memeluk Islam?Kalau benar,saya sendiri ingin menjadi orang pertama menjemput beliau! huhu...

5. Kalau tidak silap saya,pada hari yang sama (14 Oktober) juga seorang artis Muslim yang sedang hangat sekarang iaitu Maher Zain yang sekarang dalam 'road-tour' persembahannya di Malaysia akan membuat persembahan di Dewan MBSA. Justeru,buatlah pilihan yang terbaik bukan sahaja di dunia tetapi keutamaannya semestinya di akhirat kelak ketika bertemu Allah.Dan saya mengimpikan,alangkah bagusnya kalau Maher Zain yang diberi peluang membuat persembahan di Stadium Bukit Jalil pada hari tersebut.

6. Akhirnya,saya ingin merayu sangat2 kepada pihak yang berkenaan supaya tolonglah batalkan konsert Lambert ini.Cukuplah dengan kes-kes sosial yang terlalu banyak men'sial'kan masyarakat kita sebelum ini.Jemputlah artis-artis yang boleh mendidik masyarakat.Kalau peringkat antarabangsa,boleh sahaja jemput Yusuf Islam,Sami Yusof dan ramai lagi.Juga jangan dilupakan artis-artis tempatan kita.Apa kurangnya mereka?

7.Saya pastinya akan bersama dengan sesiapa sahaja tidak kira kaum,bangsa,agama,politik,persatuan mana dan individu perseorangan yang tidak bersetuju konsert ini diadakan.Dan kepada kerajaan Malaysia,dengarlah rintihan dan keluhan rakyatmu ini.Gunalah mandat yang diberikan rakyat itu untuk menyekat kemaksiatan ini.Sewajibnya kami akan melakukan bantahan dan desakan yang berterusan kepada kemungkaran yang jelas ini,sehingga ianya lenyap dari bumi Malaysia,bumi kami yang tercinta!



Wallahu'alam

RB,Arau
5.29 PM

No comments: